Reference

Jiří

Skialpy v Tatrách

Poprvé na skialpech, poprvé zimní Vysoké Tatry a poprvé se Standou. Prostě jedna pecka za druhou! A na poprvé... :-).

Pavel Pospíšil

Ledovcový kurz

Ledovcový kurz - kurz byl nabitý teoretickými i praktickými prvky. Vyzkoušeli jsme si mnohé techniky na vlastní kůži – ať už slaňování, brzdění cepínem, traverzování s mačkami, lezení s mačkami a cepínem po skále, stoupání v mačkách, výstup po laně a mnoho dalšího. Ubytováni jsme byli na krásné horské chatě přímo u ledovce. Nečekal jsem, že budeme tak dobře pohoštěni vzhledem k umístění chaty. Vedoucí kurzu je velmi zkušený a příjemný profesionál. Rozhodně doporučuji.

Michal Černý

Ledovcový kurz na Simonyhütte

Výborný ledovcový kurz na Dachsteinu na začátku se´zóny (slanění, vytažení z trhliny, ...). Jsme připraveni na letní Grossvenediger. Stando díky!

Vojtěch Pišl

Čtyřdenní ledovcový kurz

Parádní ledovcový kurz, dozvěděl jsem se naprosto vsechny teoretické i praktické záležitosti záchrany na ledovci, kvůli kterým jsem přijel, i spoustu dalších věci o lezení po ledu a skalách. Standa je krom odborníka i skvělý učitel a organizátor, dokázal kurz skvěle přizpůsobit jak nám - turistům, kdo o lezení víme kulové - tak zkušeným lezcům.

Matěj Hamaš

Ledovcový kurz pod Dachsteinem

So Standom som bol na 3 dňovom ledovcovém kurze pod Dachsteinom v máji 2023. Kurz bol parádny, strašne moc som sa naučil. Nielen o pohybe po ľadovci, ale aj o lezení, istení, viacdĺžkach a pod.

Kurz bol praktický, všetko sme si skúšali a Standa do kurzu vložil aj veľa super vychytávok, ktoré dokážu veci zjednodušiť a zrýchliť. Vrelo odporúčam, šiel by som kľudne zas !

Josef

Záchrana a dopomoc na ferratách

Skvělý kurz na využití lanové techniky nejen na ferratách. Práce s lanem a nácvik reálných situací, které mohou nastat na zajištěných cestách je užitečná dovednost. Standa je profík.

Peťa Helešicová

Lezecký kemp v Bosně a Hercegovině

Profesionalita, dobrodružství, zlepšení a rozšíření lezeckých dovedností, zábava a parta úžasných lidí. Tak bych shrnula 4 dny na skalách v Bosně a Hercegovině, které překonaly jakékoliv mé očekávání a představy.

Pro milovníky skal doporučuji zažít lezení se Standou vlastně kdekoliv! Děkuji Ti za tento nezapomenutelný zážitek! Už vybírám z Tvého kalendáře další. :)

Lavinovo - skialpový kurz pod Dachsteinem

Kurz splnil očekávání, respektive je i překonal. Standa se v tom opravdu vyzná, umí vše vysvětlit, ukázat a je trpělivý. Klidně bych s ním vyrazil na další kurz či dobrodružnou akci, kde je zkušený guide potřeba.

Aleš

Chtěl bych i touto cestou Standovi poděkovat za vyčerpávající vstup do světa lavinové i ledovcové problematiky a to od základního vyhodnocení zda a za jakých podmínek do kopců vyrazit. Analýzy situace i sněhu, až po několikanásobné praktické hledání kamarádů pod sněhem. K tomu jsme absolvovali trénink výlezu z trhliny, jištění na skále, ledu i ferratě, obdrželi mnoho praktických informací, na které bychom si bez kurzů jen těžko přicházeli.

A každý večer u piva jsme se naučili nové uzle, vyjasnili si potřebné vybavení a při tom v dobré náladě přišli o pár mozkových buněk ze společně vypitého alkoholu, a i to Standovi šlo a byla s ním prdel.... tedy za mě tleskám a doporučuji :)!

Ondra

Ferraty Solné komory

Děkuji Standovi za nádherný víkend v Rakousku (Solná komora, září 2022) na ferratách - byl jsem tam s dcerou (12 let) a mohu jen doporučit každému, kdo má rád hory, přírodu a lezení po skalách (či chce lezení zkusit).

Celá akce proběhla perfektně, počínaje organizací i promyšleným výběrem ferrat, a konče super atmosférou... Těšíme se znovu! :)

Jana

Ferraty Solné komory

Splnila jsem si sen a zúčastnila se ferratového kurzu v oblasti Solné komory. Díky Standovi a jeho profesionálnímu přístupu, jsem se coby úplný začátečník cítila naprosto bezpečně.
   Tenhle profík opravdu ví, co dělá a jak se to dělá. Poradí, podpoří, pomůže a k tomu všemu dokáže vyprávět úžasné vtipy.
   A ten pocit, když vylezete na vrchol Großer Donnerkogelu je opravdu nezapomenutelný zážitek, stejně jako tento kurz. Stando a Horokurzy, Díky!
P.S. Pokud stále váháte, jděte do toho...

Gažík Josef

Ledovcový kurz

Ledovcový kurz na Dachsteinu? Jedna velká senzace. Se Standou super spolupráce, člověk na svém místě. Ví co dělá. Moc jsem si to užil a věřím že i ostatní. Mohu jen doporučit. Rád se s tebou setkám příště kamaráde. Děkuji G.J.

Lezecký den na Pálavě

Protože Pálava je moje srdeční záležitost "odjakživa", zajásal jsem, když mi Standa jako další mou skálolezeckou zkušenost nabídl právě Martinku, Obří kámen a Trůn. Vrcholným vrcholem byla pak cesta Černý rys. Povzbuzený předchozími "úspěchy" jsem se toho (trochu neskromně) nebál, takže nahoře to byl už boj "nadoraz". Ale mě tyhle Tvoje výzvy, Stando, prostě baví, nechtěl bych to jinak . Co by bylo lepší: nelézt Pálavu v rozpáleném srpnovém sluníčkovém dni, ale třeba teď v září a říjnu. Stando, díky za Tvé bezpečné a fajn metodické vedení.

Petra

Ferraty Solné komory

Ferraty v oblasti Salzkammergut. Naprosto fantasticky jsme si užily s kamarádkami ferratový víkend v Solné komoře. Vše předčilo naše očekávání. Parádně naplánované trasy, klid, humor, makačka a překročení svých hranic pod dohledem zkušeného horského vůdce, který vše srozumitelně vysvětlí. Standa nás bezpečně provedl obtížností, kterou jsme netušily, že dáme. Mohu jen doporučit. A ještě zařídil i počasí!!!

Květa

Brenta - ferratový přechod pohoří

Byla jsem se Standou na ferratovém okruhu na Brentě a za mne mohu jen doporučit. Cítila jsem se s ním za všech okolností (i přes nepřízeň počasí) bezpečně. A navíc byl celý pobyt pohodový a vtipný. :)

Iva

Ferratový kurz v Moravském krase

Paráda - kurz jsme absolvovali tří-generačně a díky Standovi zvládli všichni a s úsměvem a dobrým pocitem. Díky.

Moravský kras - sportovní lezení

Pořád se ještě bojím, ale pak mám ze sebe velkou radost! Pochopil jsem jednu Standovu schopnost. Umí dost dobře odhadnout možnosti svého žáka, na co by asi tak zvládl vylézt, pak k tomu (kus) obtížnosti ještě přidá, nachystá ti parádní cestu a pošle tě to lézt. Takže pětku jsme dali 😀😃😀 (já na druhém konci). Krásná neděle v Moravském Krasu, Henryho stěna a Kateřinský prst. Díky Stando!!

kurz skalního lezení na Moravě

Mám za sebou další den kurzu skalního lezení se Standou, tentokrát na skalách u Helfštýna. Vynikající lokalita! Pro "rozlezení se" jsme lezli nejdříve na ukloněné plotně v lese pod hradem a potom jsme se přesunuli a lezli v krásném lezeckém prostředí starého lomu Gabrielka. Zatím 3, 4, a 4+, na dobře zajištěných cestách, ale poprvé už na prvním konci lana! Stando, dáme zítra pětku? Petr.

Jan Láník

Především chci říci, že kurz naprosto naplnil, ale spíše překonal moje očekávání. Na umělé stěně i na skále jsem byl již vícekrát, ale dobře míněné rady kamarádů, se nedají srovnat s přístupem profesionálního lezce. Standa je nejen super společnost, ale ví přesně co dělá a zodpoví jakýkoliv dotaz. Zkušenosti jsou velmi znatelné, způsob předávání zkušeností naprosto srozumitelný. Díky tomuto kurzu jsem získal tolik potřebnou jistotu a vím na co si dát pozor. Člověk musí být pokorný, ale bez takovéto zkušenosti, nedoporučuji lézt na stěny ani skály. Už teď pokukuji po dalším kurzu. Ještě jednou děkujeme Standovi a vřele doporučujeme. Honza a Katka.

Kateřina

Ferratový kurz v Moravském krase

Skvělý den, skvělý kurz, doporučuji 😊.

Martina

dvoudenní lezecký kurz v Krase

Za sebe i za ostatní bych chtěla Standovi moc poděkovat. Bylo to naše první setkání se skalním lezením a díky Standovi a jeho skvělému přístupu jsme si to moc užili a naučili se spoustu nových dovedností. Chtělo by to další kurz pro upevnění znalostí .

Dokonce i Karel Kříž nám potvrdil, že jsme si vybrali moc dobře. Děkujeme.

Severním hřebenem na Großvenediger

Další naší horolezeckou aktivitou, kterou nám Standa připravil na míru, byl kurz na ledovci s výstupem na Großvenediger v rakouských Alpách. Co jsem tam prožil?

Neuvěřitelnou krásu hor, výkon daleko za limitem, který jsem od sebe vůbec neočekával a precizní a profesionální Standovo vedení.

Stando, moc díky, ještě teď se to ve mně uvnitř chvěje. Chci se tam vrátit...

Petr - 2.den

Kurz skalního lezení na Babách

Takže v sobotu naše lezecké dobrodružství pokračovalo kurzem skalního lezení v lokalitě Lhánické Baby - strávili jsme překrásný slunečný den na nádherném místě v údolí řeky Jihlavky. Standa pokračoval ve výuce bezpečnosti, techniky a dalších souvislostí skalního lezení - a to pro nás, naprosté laiky velice srozumitelným a komplexním způsobem. Lezli jsme skály na dvě délky, v obtížnosti 4, což bylo tak asi na limitu našich schopností (poprvé v životě lezeme na skále....), ale o to při lezení asi jde, vyjít ze své komfortní zóny a odhodit svůj strach a dokázat v sobě "cosi" překonat. Pod Standovým vedením se nám to povedlo a rád bych podtrhl, že jeho přítomnost a přístup k nám ve mně značnou měrou vyvolával velký pocit bezpečí. A to pro mě bylo velice zásadní a doporučil bych každému zájemci o tento sport, aby se svěřil do rukou odbornému instruktorovi, který ho prvními nejistýmu kroky provede a bude oporou i v krocích dalších. Stando MOC DÍKY! ( "osmičku" už skoro umím).

P.S.: pokračování našeho lezeckého "batolení se" bylo včera na stěně, zase se nám otevřel další horizont ... .

Petr - 1.den

Odpolední ferraty v Moravském krase

V pátek mě (50) a mého syna (22) provedl Standa ferratovým kurzem na Velké Dohodě. Pro nás oba to byl úplně první lezecký zážitek v životě, ale v nádherném prostředí a se Standovým velice podrobným výkladem a trpělivým přístupem jsme zvládli i tu nejtěžší ferratu a odjížděli jsme naprosto nadšení a natěšení na zítřek, kdy nás se Standou čekalo opravdové skalní lezení.

Ivona Kratochvílová

Lezecko - ferratový den v Moravském krase

Děkujeme Standovi za dnešní parádní den na skalách. Dokázal obě naše holky (7 a 9 let) zasvětit do základů lezení a hlavně se ani jedna, díky super přístupu, nebála. Těšíme se na září.

Marek Hřibňák

Záchrana a dopomoc na ferratách

Díky Standovi za profi ferratové odpoledne. Vše jasně vysvětleno a názorně ukázáno.

Michal

Lavinový kurz v Raxalpe

Se Standou jsme byli na kurzu na konci ledna 2022 a bylo to přesně podle očekávání. Standa naplánoval kombinaci lavinových a lezeckých dovednosti. Na vše bylo dost času, všichni jsme si vyzkoušeli osobně každou činnost a Standa byl s námi mimořádně trpělivý 👍. Hlavně při vázání uzlů a vyprošťování.
Ještě jednou díky a zase někdy.

Jan Kašparec

Kurzy skalního lezení v Krase a na Pálavě

Skalní lezení se Standem bylo perfektní, vše na čas, spousta informací a tipů. Super nálada, profesionální přístup i zkušenosti, mi objasnilo spoustu chyb, kterých jsem se při lezení dopouštěl. Proto jsem se rozhodl objednat si jednu z dalších akcí, kterou Standa nabízí. Už teď se nemohu dočkat.

Jarek

Lezecký kemp ve Slovinsku a Itálii

Se Standou jsem absolvoval už spoustu akcí a můžu ho vřele doporučit. Poslední akce, které jsem se zúčastnil - lezecký kemp na Istrii - opět nezklamal: cesty zvolené od nejlehčích na rozlezení až po těžší tak, aby se člověk zase trošku posunul dál a překonal se, pohodová neformální atmosféra, ostatní účastníci kempu... Vše dokonalé! Už se těším na další akci!

Jirka

Gruzie - výstup na Kazbek, 5054 m

Se Standou se známe už spoustu let a zažili jsme spolu plno akcí, věděl jsem do čeho jdu a očekával jsem, že další společná akce nezklame. Nečekal jsem ale, ale vše půjde tak hladce a jak bude celá akce - výstup na Kazbek perfektně naplánovaná od setkání v Praze na letišti, bleskový přesun do Stepancmindy až po výstup samotný. Standa je i gurmán, tak poradí nejen s výstupem na ledovec, ale i s místním jídelníčkem a výběrem večeře.

Michal Černý

Ferratový přechod Dachsteinu

Opět skvělá akce - ferratový okruh na Dachsteinu, kromě ferrat a ledovce též výuka záchranných technik. Stando díky moc. Michal a kluci.

Petr Blahovec

Kazbek v Gruzii, září 2021

Standa je profesionál s lidským přístupem, který dokáže z členů expedice dostat maximum:). Skvělá organizace expedice na Kazbek 5054mnm v Gruzii, na kterou budu dlouho vzpomínat.

Marek Krejčí

Výstup na Kazbek, 5054 m v Gruzii

Díky za perfektní organizaci a skvělé zážitky na výletu s tebou na Kavkaz.

Pavla

Odpoledne na ferratách v Moravském krase

Odpolední ferratovy kurz pro začátečníky. Báječně odpoledne. Kromě toho, že jsme zjistili, jaké jsou naše fyzické možnosti a tím pádem na jakou obtížnost ferraty si můžeme troufnout, to bylo i díky Standovi moc fajn odpoledne. Vřele doporučuji jak Standu, tak ferratove centrum Velká dohoda v Moravském krasu.

Monika

Výstup na Triglav, Slovinsko

Maximální spokojenost, doporučuji. Hlavně pro lidi, kteří se nechtějí vydat do hor sami, chtějí mít vedle sebe zkušený doprovod a být součástí kolektivu lidí stejně naladěných se stejným cílem. Díky Stando !

Vlastimil

Lezecké kurzy na moravských skalách

Se Standou jsme absolvovali kurz skalního lezení a za nás absolutní spokojenost - perfektní přístup, pečlivost a zábava. Oceňujeme flexibilitu při domluvě, názorné ukázky metodiky a trpělivost při vysvětlování. Ještě jednou velké díky!

Kristýna

Dopolední ferratový kurz na Vysočině

Ferraty nás dlouho lákaly, ale jako úplní začátečníci jsme si na žádnou sami netroufli. Díky profesionálnímu a přátelskému přístupu Standy na dopolednímu kurzu ve Víru, jsme se dozvěděli plno užitečných informací a získali chuť rozhodně si zkusit další. Doporučujeme!

Pavel Krčma

Lezecký kurz v Moravském Krase

Standu jsem oslovil abych získal jistotu v technických věcech kolem lezení jako je správné stavění štandu, bezpečnost, jak použít které uzly a materiál. Byl to super den, je vidět, kolik má Standa zkušeností. Vysvětlení názorné, praktické a zapamatovatelné v bezpečném prostředí. Měli jsme s sebou děti a též jsme je zapojili, že se (skoro) nenudily.

Jana Drbohlavová

Ferratový kurz s rodinou na Moravě

Se Standou jsem absolvovala několik kurzu v ČR i v Rakousku na via ferratach či lezení na ledů v Tatrách. Vždy perfektní organizace. Během lezení pokaždé poradí a posune Vás o kousek výš :).

Umí to s dospělými i s dětmi (vyzkoušeno na vlastní rodině). Ráda se zase vrátím na další akci.

Mária

Moravské ferraty

Ferratový kurz v Moravském krase byl parádní. Standa vše vysvětlil a naučil, jak se bezpečně pohybovat po zajištěných cestách. Byl to parádní den a jsem moc ráda, že syn Kuba byl také moc spokojený. Určitě doporučuji. Ještě jednou děkujeme a budu se těšit na další akci.

Víťa O.

Výstup na Kazbek, 5054 m (Gruzie)

Zúčastnil jsem se výpravy na Kazbek. Sešla se výborná parta, dělalo se vše pro to aby i přes ne zrovna ideální počasí se dostalo maximum lidí na vrchol. A o to přece jde. Za mě spokojenost a mohu jen doporučit.

Katka P.

Ferratový kurz na Moravě

Ahoj Stando, děkuju za den strávený na ferratách, musím ohodnotit jako silný zážitek, jsem ráda, že jsem přes svůj strach z výšek přelezla takové skály, o kterých bych si kdykoliv předtím myslela, že zvládnout nemůžu.
   A taky děkuju za to, jak ses staral o Martina.
Krásné místo a příjemná společnost. Měj se pěkně, Katka.

Barbora

Ferratový kurz v Děčíně na Pastýřské stěně

Poslední květnovou neděli jsme strávili s přáteli poprvé v životě na ferratách v Děčíně. Celým dnem nás provedl zkušený instruktor Standa Bartošek. Mohu jen doporučit a to jak lokaci, tak zážitek, tak Standu! Vyzkoušeli jsme si ferraty lehčí a i jednu těžší na závěr. Dozvěděli jsme se spousty potřebných informací, vše nám bylo zodpovězeno.
Díky!

David

Kurz skalního lezení pro pokročilé

Rozšířený lezecký kurz na Ráblu 28. května 2021.

Prima den na skalkách se Standou. Mohu jen doporučit! Díky! D.

Patrik

Jednodenní ferraty na Moravě

Pokud Vás lákají skály a chcete začít, Standu mohu doporučit. Má skvělý lidský přístup a naučil mě za ten den mnoho věcí a předal hromadu zkušeností. Vše nám dobře naplánoval a opravdu mě to bavilo. Prošli jsme všechny obtížnosti ferrat, vyzkoušeli různé druhy, prodiskutovali mnoho témat a zaměřili se jak na techniku, tak i na správné vybavení. Doporučuji kurz!
Díky Stando.

Keith

Ferratový kurz v Solné komoře

I can't imagine doing a ferrata trip without Standa. I needed help a couple of times and he was right on the spot both times. He organized perfect days for our group. His knowledge and skill allows everyone to enjoy themselves to the fullest potential from the young and strong to the older and not in great shape. Thanks, Stando for your patience and help in organizing our time!

Ondra a Lucka

Lezecký kurz na Pálavě

Absolvovali jsme jednodenní kurz skalního lezení na Pálavě, atmosféra parádní, přátelský a přitom profesionální přístup. Opakovaně jsme si ukázali a procvičili potřebné základní úkony. Doporučuji!

Ája - Marmoláda

Ferraty v Dolomitech

Opakovaně ten nejlepší zážitek na světě! Nejsilnější nabíječka energie - to jsou hory se Standou. Děkuji, nemohu se dočkat další expedice!

Martin Kejmar

Solná komora - ferratový kurz

Zúčastnil jsem se ferratového kurzu v Solné komoře. Akce byla výborně zajištěná a proběhla v pohodové atmosféře. Standu určitě jako průvodce doporučuji. Dokáže pomoci / poradit kdykoli je potřeba a zároveň se od něj dozvíte nepřeberné množství informací o lezení, životě a vůbec... Díky!

Ferraty Solné komory

Se Standou jsme byli na vícedenní ferratové akci v Solné komoře. Od prvního kontaktu přátelský a trpělivý přístup, adekvátní zajištění a podpora během akce, kdy nemáte pocit, že vám instruktor kecá do každého pohybu, ale víte, že tam je, kdyby bylo potřeba, nebo když vám není něco jasné. Všichni z naší smíšené americko české skupiny byli nadmíru spokojení. Díky moc!

Dina V.

Ferratový kurz v Děčíně na Pastýřské stěně

Sobotní ferratový kurz v Děčíně byl výtečný. Standa nám vysvětlil veškerá rizika, během lezení nás instruoval kam dát ruce, kam nohy, jak se pohybovat po skále. Určitě to nebyla moje poslední akce se Standou.

Kateřina Löserová

Lezecký kurz v Moravském krase

Dnešní lezení v Lažánkách. Naše první lezení s Klárkou bylo skvělé. Standa nám vysvětlil jak se správně chovat pod skálou, objasnil lezecké povely, naučil nás se jistit a vylézt i tam kde jsme si myslely, že žádná cesta není. Všem vřele doporučuji. Skvělé dopoledne. Katka a Klárka.

František Zdráhal

Celodenní kurz skalního lezení

Máme za sebou již třetí akci se Standou a to jednodenní kurz skalního lezení. Opět bylo vše na jedničku. Užili jsme si perfektní lezecký den a odnesli spoustu nových zážitků a dovedností. Standa vždy vše perfektně vysvětlil a po té i předvedl. Všechny naše dotazy nám vždy ochotně odpověděl. Děkujeme a již teď řešíme, kam se Standou příští rok podíváme.

Štěpánka a Čestmírek

Ferratový kurz na Velké Dohodě

Již podruhé a opět super. Báječný přístup k dětem a ještě se uvidíme :-).

Dita P.

Jednodenní ferraty na Moravě

Ahoj Stando,
 děkujeme za skvělou akci, bylo to moc fajn. Jen jsem netušila, že se budu tak bát .Měls to pěkně zorganizované, žádné plašení. Líbilo se to i mým holkám a už plánují, kam pojedou vyzkoušet nově získané zkušenosti. Ať se Ti dobře daří!

Petra Š.

Moravská varianta ferratového kurzu

Okusili jsme Moravské ferraty. Osvojili jsme si základy a jištění a dostali spoustu praktických rad. Těšíme se na pokračování:). Díky, byl to krásný den!

Martin Drmola

Příprava na ledovcové túry v Raxu

S tímto horokurzem jsem byl velmi spokojen. Během celého víkendu vládla klidná a uvolněná nálada. Standa je bez debat profesionál a hrozně v pohodě člověk - přenesl tuto pohodu i na zbytek týmu tím, že nikoho nesoudil, každého vyslechl, odpověděl na všechny dotazy, dodržel itinerář a plánovanou náplň kurzu. Určitě doporučuji.

Bohouš

Příprava na ledovcové túry a alpské výstupy

Byl to můj první víkend se Standou a již při výběru lokality a komunikaci před akcí bylo vše O.K. Trpělivě odpovídal na dotazy, vyřizoval pojištění a lokalitu nad Ramsau vybral nádhernou. Víkend plný informací a názorných situací, které si mohl každý libovolně zkoušet. Odpovídal na všechny naše dotazy, i když se zrovna netýkaly ledovcové tématiky. Díky!

Sylva a Petr Hroníkovi

Seznamovací lekce na umělé stěně

Profesionální přístup, ochota naučit a zodpovědět všechny dotazy. Nemáte pocit, že se blbe ptáte, nebo že vám něco nejde. Vše trpělivě zopakuje a naučí. Děkujeme Standovi a těšíme se na další kurzy.

Zuzana

Záchrana na zajištěných cestách

Já som bola so Standou na nácvik zaištenia na ferratach s dietatom a bolo to velmi vystižné a pre mna moc prinosné😀.

Lucie

Marmolada - královna Dolomit

Standu jsem neplánovaně prověřila co by záchranáře po té, co se mi na náročné ferratě při špatném počasí stal úraz ramene. Nejen, že mě bezpečně dostal dolů, ale hlavně posunul mé hranice. Tímto bych mu ráda za obojí poděkovala a hlavně doporučila dalším dobrodruhům a dobrodružkám. Palec nahoru za maximálně profesionální přístup.

Holky z Brna

Na ferratách se Standou byla naše holčičí skupina již počtvrté a i přes tentokrát extrémní podmínky to byl opět úžasný víkend plný nových zážitků a hlavně nových zkušeností. Standu můžeme opravdu jenom doporučit, je to profesionální horolezec a v případě potřeby i perfektní psycholog.

Díky moc, Stando! A příště jedeme zase.

Michal

Königsjodler

Výstup Königsjodlerem se Standou byla náročnější, ale plně zajištěná akce, doporučuji ji všem, kteří o tom zatím pouze uvažují.

Mateusz

Ferrata Königsjodler ze Standou byla velkým dobrodružstvím. Hodně adrenalinu, divoké přírody, ale s pocitem bezpečí a jistoty, že je o všechno postaráno. Je to moje třetí akce ze Standou, který je perfektní organizátor, zkoušený horolezec a inspirativní kouč. Díky Stando.

Ivo

Škola via ferraty v Raxalpe a okolí

Tak už po víkendu v Raxalpe pomalu odeznívají různé akutní bolesti končetin, takže je možné zasednout ke klávesnici a dodatečně všem poděkovat. Mnohokrát děkuji za všechny sdílené obrázky z akce, jsou opravdu vydařené. Průvodcům budiž velký dík za perfektní organizaci akce, trpělivost, cenné informace, ale hlavně za intenzivní zážitky. Účastníkům zájezdu zase patří velké díky za prima společnost. A v neposlední řadě neskonalý obdiv nejmladší desetileté účastnici výpravy, tolik energie pohromadě na jednom místě, to skoro popírá přírodní zákony.
   P.S.: Opravdu nechápu, proč mi v práci nechtějí věřit, že mne o víkendu přejela rychle jedoucí kabinková lanovka - přitom ty modré otisky lana na rukou hovoří docela výmluvně... Asi jako když Drápalíka přejel kombajn...
   P.P.S.: ... vzhledem k naprosto dokonalé organizaci akce nevěřím, že sobotní cvičný slejvák na ferátě a větřík, co nás chvílemi sundával z hřebene, nebyl v plánu...

Jarmila

Výstup na Kazbek v Gruzii

Byla jsem na akcích se Standou již několikrát a opět se potvrdilo to, proč s ním jezdím opakovaně. Perfektní příprava a samotná organizace, jeho kamarádský a přitom profesionální přístup.

To vše tentokrát ověřeno v náročných podmínkách při výstupu na Kazbek. Díky Stando.

Dalibor

Ferratový kurz v Moravském krase

Odpolední ferratový kurz v areálu Velká dohoda = příjemně strávené odpoledne, děti moc spokojené, já taky. Jako první ochutnávka ferrat podle mě ideální. Díky.

Eva

Ferratový kurz - Moravská varianta

Skvělý jednodenní ferratový kurz na Vysočině a v Moravském krasu. Profesionální přístup a super vedení. Za jeden den jsme si osvojili lehčí ferratové výstupy a získali spoustu rad pro další pokračování. Děkujeme a vřele doporučujeme. :)

Jana

Outdoorový fotokurz s Jakubem Cejpkem

Krásné spojení pobytu v horách s ferraty a focením. Organizace a zajištění na jedničku, vřele doporučuji :).

Dalibor

Outdoorový kurz focení (konkurencí jsme byli nazváni fotokroužkem) spojil příjemné s užitečným. Krásný pobyt v horách okořeněný zdoláním několika ferrat (velká pochvala Standovi) spolu s perfektním výukou základů focení (neméně velká pochvala Kubovi) nám poskytla super zážitek, který všem doporučuji. Vrcholem bylo focení východu slunce z nejvyššího kopce v okolí, vstávání ve 4h ráno se vyplatilo. Good job pánové!

Ota Hasík

Outdoorový fotokurz s Jakubem Cejpkem

Z kurzu jsme byli nadšeni, ve dvou dnech jsme zažili něco, co by vydalo na týden, pokud by to neorganizoval hor, chat i lidí dobře znalý Standa. Užili jsme si jak turistiku v kombinaci s feratou, tak jsme se dověděli o focení (i každý o svém foťáku nebo mobilu!) mnoho nového včetně kompozice scén, světla v přírodě, zpracování fotek a to od laiků až po fotografy, díky Jakube. Vybrané chaty byly čisté, zajímavé, jídlo dobré a v levnější cenové hladině. Můžeme doporučit po všech stránkách !

Jana Jonášová

Outdoorový "fotokroužek" bylo krásné spojení horské turistiky s focením. Mohli jsme si vyzkoušet i ferraty, čehož jsem ráda využila. Vše bylo dobře zajištěné a zorganizované, Standa vždy poradil a pomohl, stejně jako hlavní fotograf naší malé výpravy Kuba. Jeho přednášky a rady k focení nám pomohly udělat nádherné fotky. Pokud to bude jen trochu možné, za rok se zase ráda zúčastním.

František Zdráhal - podruhé

Záchrana na zajištěných cestách

Již naše druhá akce se Standou. Kurz předčil všechna naše očekávání. Všechno jsme si mohli vyzkoušet, kde jsme nevěděli, Standa vše vysvětlil a názorně ukázal. Byly předvedeny různé modelové situace a jejich řešení. Pochvalu zaslouží i shrnutí kurzu včetně dalších informací zaslané po kurzu emailem. Po získaní potřebné jistoty na místních ferratách se rádi zúčastníme nějaké Standou pořádané akce v Rakousku nebo Itálii.

Petr Šimon

Ferratový kurz u jezera Lago di Garda

Ferraty Lago di Garda. Skvělá parta, skvěle sestavený ferratový víkend. Počasí moc nepřálo, ale zážitek maximální. Vodní ferraty také super! Monte Albano poslední den - stěnový zážitek s krásnými výhledy. Stando díky!👍

Lenka

Záchrana na zajištěných cestách

Kurz Záchrany a dopomoci na zajištěných cestách jsem si moc užila a překonala sama sebe. Kurz je pojat podle mě z vlastních zkušeností lektora a je velmi praktický. Lektor (Standa) nás nezahltil teorií, kterou by si člověk druhý den nepamatoval, ale s využitím minima věcí (odsedky, karabiny a lana) nás naučil poradit si v řadě situací. Podobně jako v autoškole mě pan učitel nechal poučit z chyb, i zde jsem jich pár udělala a o to větší pozor si příště dám.
   A jako bonus nám ještě do schránky dorazilo shrnutí k opakování a fotky z akce.

Jan Jirout

Škola via ferraty na Hohe Wandu

Ferraty na Hohe Wandu, přechod Dachsteinu nebo výstup na Triglav se Standou je perfektní zážitek. Ví kdy se otočit, kdy podpořit, kdy poradit. Organizačně absolutně bez problémů. Doufám, že budu mít možnost se s ním vydat ještě dál a výš.

Honza Mertl

Zimní přechod Dachsteinu

Tak další skvělá akce se Standou proběhla, přechod Dachsteinu z jihu na sever na sněžnicích,opět akce plná nevšedních zážitků, silných situací, plných emocí nad scenériemi a majestátnosti hor. Při těchto akcích se nedá zcela vyloučit určitý stupeň nebezpečí,ale dá se minimalizovat, výběrem vhodného parťáka / průvodce a tím Standa bezesporu je, skvěle připravený profesionál se znalostí poměrů na horách, trase i třeba při pohybu lavinově nebezpečným územím či ledovcem, no a jako bonus, je to moc fajn chlap. Takže Stando díky a doufám, že zase příště.

Katka Rusinková

Příprava na ledovcové túry

Absolvovala jsem s přáteli zimní ledovcový a lavinový kurs na Dachsteinu - rozhodně doporučuji všem, kterým bezpečnost při horských výstupech není lhostejná.

Standa vše srozumitelně vysvětlí, trpělivě odpoví na plejádu všetečných dotazů a navíc nezkazí žádnou srandu. Je to prostě frajer! :)

Michal Andrys

Příprava na ledovcové túry

Standa je zkušený borec a navíc má učitelské nadání :-). Mohu jen a jen doporučit.

Rosťa Krejčí

Zimní přechod Fagaraše v Rumunsku

Životní zážitek z první zimní expedice - přechodu centrální části hřebene Fagaraše s výstupem na Moldoveanu v zimních podmínkách. Standa je opravdu profesionál v horách, s chladnou hlavou, racionálním myšlením a situací pod kontrolou, navíc s ohromnou fyzičkou.

Kamarádský přístup, ochota vysvětlit problematiku, konzultovat výbavu a podělit se o zkušenosti je už jen třešničkou na dortu. Rozhodně můžu jen doporučit!

Martin M.

Příprava na ledovcové túry

Příprava na ledovcové túry a alpské výstupy v Raxalpe - kurz je absolutně super. Nikdy jsem na laně nelezl ani nenosil mačky. Vše jsem si mohl vyzkoušet pod odborným dozorem. Pro začátečníky jako dělaný.

Dáša Rychlá

Nepál

Velký sen vidět Nepál, zemi s odlišnou kulturou, osmitisícovky a úžasné přírody se nám vyplnil. Devět dní pobytu a vidět pouze města je opravdu málo. Rozhodnutí přidat tři dny treku bylo pro nás šedesátníky - nesportovce přímo vražedné. Jiná možnost poznání života lidí v horách a úchvatné přírody nebyla.
   Naše velké poděkování patří Standovi. Neuvěřitelně klidný, tolerantní a vstřícný člověk. Po treku, kdy už následovaly dva dny jen v hotelu, nám zařídil pobyt v džungli Chitwanu. Velký bonus. Díky Stando, za trpělivost s námi amatéry sportu a života ve velkém světě.
   Ještě malá zmínka a velké poděkování Marcelce z Kladna. Šla s námi trek s krosnou a po celé tři dny bez pomoci nosiče. Ten totiž nesl můj bágl. Zvládala vše na pohodu a s úsměvem. Po cestě rozdávala sladkosti a peníze potřebným. Úžasná žena s krásnou duší.
  Stando, Tobě a celé rodině přejeme hodně zdraví. Všem kdo chtějí prožít dovolenou na pohodu můžeme Standu vřele doporučit. Díky. Dáša a Borek.

Jana Rašková

Škola via ferraty v Solné komoře

"Jela bys na ferraty?" Touto otázkou začal jeden z nejkrásnějších víkendů letošního roku. "Co když budu mít strach z výšek?" "Neboj, na to nebudeš mít na skále čas." Zdaleka jsem nevěděla, co mě čeká. O to víc jsem byla překvapená, co všechno jsme za víkend zvládli! Otestovat své fyzické limity, prolomit strach z výšek, vzájemně se podporovat, zároveň si odpočinout a vytěsnit starosti všedních dní... Jednoznačně by se tohle všechno neobešlo bez skvělé instruktáže a organizace před odjezdem, v průběhu kurzu a zejména při výstupu v náročnějších místech. Kontrola bezpečnosti všech účastníků Vám dá pocit bezpečí v jakékoliv výšce. Nádherná místa s krásnými výhledy. Těším se, že k Solné komoře i ferratě Hohe Wand přidám i Lago di Garda.

Na ferraty jedině se Standou a HOROKURZY, naprosto senzační a bezpečné!

František Zdráhal

Moravské ferraty

Náš první kontakt s ferratou. Dlouho jsme zvažovali jak začít. A musím říct, že volba Standy a jeho kurzu byla super. Vše nám perfektně vysvětlil, ukázal a pak i na těžších pasážích pomohl. Vše bylo na jedničku. Tento první kurz určitě nebyl náš poslední a v příštím roce se určitě uvidíme zase. Už teď se těšíme. Standu rozhodně doporučujeme.

Tereza H.

Škola via ferraty v Solné komoře

Výborný ferratový kurz v Solné komoře. Standa byl bezva průvodce a jeho profesionalita byla 100%. Moc jsme si to užili a pojedeme ještě na další kurzy, protože je to pecka.

Značka: S Horokurzy kamkoliv.

Lucie Černá

Ferrratový přechod Brenty v Itálii

Spolu s dalšími třemi nadšenci jsme se v půlce července zúčasnili 4-denního ferratového přechodu pohoří Brenta vedeného Standou. Bylo to nádherné, počasí vyšlo, ferraty s krásnými výhledy, ostré stoupání i kolmé klesání po nekonečných žebřících zůstanou v paměti na celý život. Nezapomenutelné bylo i nocování na turistických chatách. Sešla se fajn parta, i když jsem je doháněla s jazykem na vestě. Standa mě však uklidnil poznámkou u večeře, že tak rychlou skupinu ještě neměl no nevím, každopádně jsem si to i se synem skvěle užila, Standovi moc děkuji a všem vřele doporučuji!

Radim Martynek

Marmolada - ferraty v Dolomitech

„Standa? Sedmihvězdičkový průvodce a horský bůh. Jeho nadšení pro hory a jejich zlézání (nikoli slézání) je silně nakažlivé i pro člověka, který doposud miloval jen pětihvězdičkové hotely. Odborník na slabiku, slovo, souvětí i Himaláje vzatý. Prostě borec!

Radim Martynek, řiditel Akademie nevšedního vzdělávání, doteď hotelový typ - odteď horský nadšenec.

Magda D.

Marmolada - ferraty v Dolomitech

Tohle prostě nejde nenapsat!! Koupila jsem si dárkový poukaz a využila jej na ferratový kurz v Dolomitech u Marmolady. Když jsem viděla plánované túry, říkala jsem si, jak to bude o ničem chodit stupidní B, C občas D obtížnost. To jsem netušila, jaké parádní 4 dny mám před sebou! Musím uznat, že tato akce, na které jsem s Tebou byla, byla opět výborně naplánovaná, přes ubytování a výšlapy, které si užili jak začátečníci, tak pokročilí, totéž s počasím -). Zvláštní dík patří i druhému průvodci Jirkovi za pomoc a gentlemanské chování, přes pochvaly, které jsem sklízela během pochodu na "věčné." Vyzkoušela jsem i jiné konkurenční zájezdy na ferraty, ale zdaleka se to nedá srovnat! Nevím, Stando, jak se Ti vždycky podaří, namíchat i výbornou partu lidí. Za sebe musím říct, že jsem si Marmoladu moc užila a jsi trefou do černého.

Pavlína Turoňová - podruhé

Příprava na ledovcové túry

Děkuji Standovi za skvělý Ledovcový kurz! I tentokrát profesionálně vedený, skvěle zorganizovaný, individuální a kamarádský přístup mi umožnil nabýt nové zkušenosti v super partě. :).

PS: Kdo chce kam, pomozme mu tam! Na ledovec, ferratu, a pak zpátky na chatu :).

Pavlína

Michal L.

Příprava na ledovcové túry

Velké díky Stando!!! Skvělý úvod do problematiky ledovcové turistiky, ferrat i samotného lezení. Plus výstup na Dachstein. Super vybavení a přístup!!! Přesně to co jsme očekávali a ještě víc :).
Díky moc.

Lucie Černá se synem Filepem

Moravské ferraty

Výborně vedený kurz včetně zapůjčení ferratového vybavení v pěkných lokalitách, pořízení krásné fotodokumentace plus spoustu užitečných informací. Byli jsme velmi spokojeni.
Děkujeme a vřele doporučujeme.

Pavlína Turoňová - poprvé

Škola via ferraty v Solné komoře

Parádní kurz! :) Profesionální a přátelský přístup, dobrá organizace, trasy "tak akorát" s ohledem na skupinu i jednotlivce, hezké ubytování, dobré jídlo...a hlavně fajn lidi! Za mě 100 % :). Doporučuji všem ferratovým nadšencům! :)
Pavlína

Jirka Fabík

Škola via ferraty v Solné komoře

Ahoj Stando, Gabčo a Jirko, díky za skvělý víkend v Solné komoře. Objevili jsme díky Vám krásu lezení po ferratách. Ještě nedávno jsem netušil, kam jsem schopen vylézt. Líbil se mi Váš přístup k účastníkům kurzu včetně dětí. Dodali jste všem klid a jistotu, že i pekelně vypadající žebřík nad Hallstattem se dá s radostí zdolat. Těším se na další akce.

Petra Šindelková

Děčín - Pastýřská stěna

Moc děkuji za váš kurz! Musím moc pochválit instruktory! Bylo to skvělé, úžasné a moc jsme si to s kamarádkou užily...
   Do toho od Jirky plno zajímavých informaci, zkušeností i aktuální popis jednoho pána s dítětem přímo na stěně a co všechno dělá špatně či jak má špatně uvázaný sedák... takže jsem si z toho hodně odnesla!
Moc ráda se zase něčeho zúčastním!
S pozdravem Šindelková

Honza Mertl

Zimní výstup na Grossvenediger

Zimní trasa na Grossvenediger, 3 666 m (Hohe Tauern) - díky Stando, zase jedna vize, Tvou zásluhou naplněna, profesionální zajištění a erudivaná znalost místních podmínek, jež je u těchto akcí podmínkou, byla naplněna skvěle, navíc výborný osobní / kamarádský přístup a v neposlední řadě skvělá parta lidí, jež se u této povedené akce sešla. Rád a s důvěrou se zúčastním Tvých dalších akcí.

Marie Kolářová

Děčín - Pastýřská stěna

Ahoj Stando,
moc rádi bychom ti poděkovali za skvělé vedení a spousty silných zážitků, které docházejí postupně. Bylo to přesně co jsme potřebovali, ukázat jak na to a kde jsou naše možnosti. Stále nemůžu pochopit, že jsem některé úseky slezla. Bylo to určitě i tím, že jsem měla jistotu, že mi pomůžeš když bude nejhůř. Slibuji, že bez zajištění nikam nepolezeme :-). Ještě jednou moc díky.
Majka a Honza, Pastýřská stěna 29.05.2017

Dominik Brandýs

Moravské ferraty

Ferraty jsme chtěli vyzkoušet už dlouho a jelikož jsme úplní začátečníci, rozhodli jsme se využít jednodenního ferratového kurzu na Moravě. Od kurzu jsme příliš neočekávali, jeli jsme tam spíše pro teoretické znalosti, abychom potom mohli vyrazit do zahraničí. Kurz ale daleko překonal naše očekávání a den strávený na ferratách u Vírské přehrady a v areálu Velká Dohoda rozhodně nebyl ztrátou času a Standa nám vše ochotně vysvětlil a po kurzu zaslal i info ohledně ferrat, na které bychom mohli vyrazit do zahraničí.

Lucie + Katka + Martin

Škola via ferraty v Raxalpe a okolí

Letos jsem se rozhodla, že je nejvyšší čas ukázat mým dvanáctiletým dvojčatům kouzlo ferrat. Vybrala jsem ferratový kurz Raxalpe a odjížděla nejistá, jestli to byla ta správná volba, když děti neměly žádné zkušenosti a v programu byly zařazeny i ferraty obtížnosti C/D. Ukázalo se, že volba byla víc než správná, že Standa je zkušený průvodce, který dětem poradil, jak na ferratách bezpečně lézt a pomohl jim překonat chvilkový strach na těžších úsecích. Program kurzu byl výborně poskládaný. Rozlez proběhl na krátkých ferratách, pak jsme vylezli k Tureckému hradu a vyšel čas i na pěší túru zasněženou soutěskou. Nechyběly ani oblíbené žebříky a celá akce vygradovala úžasnou ferratou zakončenou komínem ve skále. Já jsem odjížděla nadmíru spokojená s vědomím, že už nemusím děti "odkládat" k babičce, ale že budeme čas na horách trávit společně a děti odjížděly nadšené s otázkou, kdy znovu pojedeme se Standou na hory....... Děkujeme Stando.

Vladimír Šild

firemní akce v oblasti Dachsteinu

Standu jsem si vybral jako instruktora na začátek svého lezení na umělých stěnách. Jeho profesionální přístup, znalosti, klid a důraz na bezpečnost byl příkladný. Když jsem pak organizoval firemní teambuilding na Dachstein s programem kola, ferraty, výstup na Dachstein ve sněhu s cepínem a mačkami, tak jsem neváhal koho oslovit. Akci připravil skvěle, vše měl zajištěné a když při výstupu na Dachstein byla díky velkému množství sněhu nutná improvizace, znalosti a rozvaha, tak se projevila jeho třída. I další své lezecké akce (ať už ferraty nebo skalní lezení) budu do budoucna řešit s ním.

Markéta K.

Škola via ferraty v Raxalpe a okolí

Ferraty Raxalpe / Hohewand - super akce a ubytování, skvělá parta a výborný program s možností improvizace dle přání účastníků! Moc chválím, byla jsem moc spokojená!

Martina a Marian zo Slovenska

Moravské ferraty

Chceli by sme veľmi pekne poďakovať Standovi za fantastický zážitok pri absolvovaní jednodenného ferratového kurzu v moravskej variante.
   Od prvého kontaktu so Standom veľmi oceňujeme jeho naozaj profesionálny prístup ako aj ústretovosť a flexibilitu pri plánovaní celého kurzu. V samotný deň kurzu bolo všetko potrebné pripravené a klaplo na 100%, dostali sme odborné informácie, praktické rady skúseného medzinárodného horského sprievodcu, všetky naše otázky boli zodpovedané a možno najdôležitejšia vec pre nás ferratových začiatočníkov - pocit bezpečia a komfortu vo výškach na skalách. ;)
   Po kurze nám Standa, tak ako sľúbil poslal množstvo tipov a odporúčaní na ďalšie krásne ferraty v Taliansku, z ktorých sme hneď nasledujúci víkend niekoľko vyskúšali. Takže spokojnosť s kurzom maximálna a určite každému odporúčame vybrať si Standove HOROKURZY. ;D

Magda Dočekalová

kurzy skalního lezení

Ahoj Stando,

chtěla bych moc poděkovat za výborný rok 2016 a nalezení nového zajímavého koníčku. Začalo to tak nenápadně. S tím, že si zaplatím jeden "výcvik" na skalách, než odjedu na ferraty do Itálie. A vznikla z toho hotová závislost!! Následovaly další čtyři výcviky v Moravském krase a ferratová akce v Raxu a Solné komoře. Parádně zorganizovaná akce co se týče výstupů a vynikajícím ubytováním. Nutno podotknout, že mě fascinovalo, jak jsi již dopředu odhadl naše síly. A hlavně ty moje! Naše výpravy na skalách, kdy já nemohla najít cestu jak dál a s Tvým přístupem jsem nakonec vždycky ty překážky "nějak" přelezla, jsi mě posunul o kus dopředu. Abych nevypadla z tréninku, začala jsem se věnovat lezení na umělých stěnách. Lezu 5a, 5b, 5c až 6a, v podstatě tam, kde jsme skončili. Když jsem se zmínila svým partnerům, kteří mě jistí, že lezu teprve od minulého roku od května, tak tomu nevěřili. Někteří lezou už 10 let a jsou na mojí úrovni! A to všechno díky Tvému vedení a učení. Už se moc těším na letošní rok.